Var är solen?

21 04 2010

Just nu så väntar jag på att solen ska komma fram och visa sig igen, jag älskar sol och värme, men vem gör inte det? Jag personligen mår så mycket bättre när det är varmt och skönt, men jag försöker att inte låta vädret styra mina känslor och mitt humör. Andra saker som får mig på bra humör är att lyssna på musik och då lyssnar jag på all typ av musik, just nu så har jag varit inne i en sing and songwriter period, jag gillar när det är avskalat och enkelt. Tidigare hade jag en period då jag lyssnade på betydligt tyngre musik, nu så sätter jag Spotify på blandat, på det sättet så får jag lyssna på all typ av musik. När jag var betydligt yngre än vad jag är nu så lyssnade jag en hel del på en kille som heter Michael W Smith, på den tiden så var det popmusik som han höll på med, han hade en ganska så speciell röst och det var nog en hel del som inte gillade det, idag så är Michael en av dom populäraste lovsångsledarna och jag måste säga att han gör det riktigt bra, hans röst är annorlunda och man blir berörd när man lyssnar. Idag så kan du se två videos med Michael. Han sjunger Healing Rain och Let it rain, och med tanke på att jag tidigare skrev att jag längtar efter solsken så kan man tycka att det var ett konstigt låtval. Jag längtar fortfarande efter solsken samtidigt som jag längtar efter det regn som Michael sjunger om.

Michael W Smith – Healing Rain

Michael W Smith – Let It Rain

Ha det gott!


Åtgärder

Information